Informatie / FAQ

 

 

Heb ik een verwijzing nodig?

Voor het maken van een afspraak is geen verwijzing van een huisarts noodzakelijk. Mijn advies is wel de huisarts of specialist op de hoogte te stellen.


Wordt mijn behandeling vergoed?

De behandelingen komen in aanmerking voor vergoeding door het merendeel van de zorgverzekeraars. Of deze vergoeding van toepassing is hangt af van de zorgverzekeraar en het gekozen pakket. Vraag bij twijfel altijd na bij de zorgverzekeraar.


Start behandeltraject

Voorafgaand aan de eerste afspraak krijg je een vragenlijst toegezonden. Tijdens de eerste afspraak zal de vragenlijst doorgenomen worden en wordt samen bekeken of behandeling plaats kan vinden. Kan dat, dan wordt er een behandelplan besproken. Hiervoor vraag ik je openheid in het delen wat belangrijk voor je is. Wil je, om welke redenen dan ook, relevante informatie met betrekking tot je gezondheid of je ziektegeschiedenis niet delen, is het voor mij onmogelijk de juiste afgestemde behandeling te geven. Hierin draag ik mijn verantwoordelijkheid en verwacht deze ook van jou.

 

Vertrouwelijkheid gegevens

Ik ben verplicht tot geheimhouding met betrekking tot de verstrekte informatie behorende bij het behandeltraject. Alle verkregen gegevens en informatie mogen enkel gebruikt worden in het kader van de behandelovereenkomst die door beide partijen akkoord bevonden is. Er zal enkel informatie naar andere partijen verstrekt worden indien je daar expliciet toestemming voor afgegeven hebt.  


Voor elke behandeling

Kom gekleed in gemakkelijk, niet knellende kleding. Shiatsu wordt over de kleding heen gegeven en een te strakke spijkerboek of een rokje kunnen knellend dan wel belemmerend werken. Zorg ervoor dat je verzorgd bent en dat je noch een te volle noch een te lege maag hebt tijdens de behandeling.


Na elke behandeling:

Elke behandeling kan inzichten geven, je raken, je ‘bevrijden’ van spanning en/of kan je confronteren. Door een massage wordt de Qi weer aangesproken in beweging of juist tot rust te komen. Je lichaam reageert op dit resetten van je gesteldheid door uiteenlopende reacties te tonen; heel subtiel en bijna niet merkbaar tot merkbare en heftigere reacties.
Hierbij valt te denken aan: emotioneler dan gewoonlijk zijn, spierpijn, moeheid, dorstgevoel, hoofdpijn, buikpijn, enzovoorts. Deze reacties zullen veelal de eerste drie dagen aanwezig zijn.

Preventief kun je je lichaam ondersteunen door voldoende water (op kamertemperatuur) te drinken zodat het lichaam zich kan ontdoen van de losgekomen toxines (gifstoffen). Blijven de reacties na drie dagen nog aanwezig of zijn ze te heftig? Neem dan telefonisch contact met me op.


Waar moet ik rekening mee houden als ik mijn afspraak wil afzeggen?

Voor het afzeggen van een afspraak kunt u me telefonisch bereiken op: 06-53619608. Ben ik niet in de gelegenheid u op dat moment te woord te staan, spreek dan uw naam en telefoonnummer in en ik neem zo snel mogelijk contact met u op.

Er worden geen kosten in rekening gebracht mits afmeldingen minimaal 48 uur voorafgaand aan de behandeling worden doorgegeven. Binnen 48 uur afmelden wordt de helft van de kosten in rekening gebracht. Bij afzeggingen binnen 24 uur zal het volledige bedrag (incl. BTW) in rekening worden gebracht.


Hoe kan ik de behandeling betalen?

Betaling kan contant direct na ontvangst behandeling of via overmaking binnen 14 dagen na het ontvangen van de behandeling te voldoen. Contactloos betalen of betaling per pin is nog niet mogelijk.


Ik wil iemand een behandeling kado doen. Kan dat?

Ja, dat kan. Een kadobon is verkrijgbaar vanaf € 35,=


Welke openingstijden hanteert De 7 Richtingen?

De 7 Richtingen hanteert geen vaste openingstijden. Behandelingen gaan op afspraak. Dag en tijdstip voor een afspraak of reeks afspraken worden in overleg afgesproken. Dit geldt voor zowel particuliere afspraken in de praktijk te Sevenum als voor zakelijke afspraken op locatie (stoelmassages op de werklocatie, in een zorginstelling of bedrijf).

 

Klachten en aansprakelijkheid

Indien er klachten zijn over de behandeling, behandelaar of gerelateerd aan behandeling of behandelaar dien je dit uiterlijk 2 weken na constatering schriftelijk kenbaar te maken aan De 7 Richtingen. Er zal zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 2 weken) schriftelijk door De 7 Richtingen gereageerd worden inclusief een voorstel voor de afhandeling van de klacht. Indien je niet tevreden bent over deze afhandeling, kun je contact leggen met Stichting geschilleninstantie KAB waarbij De 7 Richtingen aangesloten is.

De 7 Richtingen heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Elke aansprakelijkheid van De 7 Richtingen is beperkt tot een bedrag dat in voorkomend geval wordt uitgekeerd door de verzekeraar.

 

Overige gegevens De 7 Richtingen

De 7 Richtingen is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel Roermond onder nr: 60252863

De 7 Richtingen is aangesloten bij beroepsvereniging ZHONG en Stichting geschilleninstantie KAB.

De 7 Richtingen is aangesloten bij platform Natuurlijk Gezond Noord Limburg.

 

Links

www.zhong.nl

www.kab-klachten.nl

www.natuurlijkgezondnoordlimburg.nl


***